Tuesday, December 13, 2011

504th Follower

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty.


Alhamdulillah, after a short interval we have decided to choose our next lucky follower. We are pleased to inform that our lucky follower is follower no 504, Mr Cool from http://www.rare-collectables.com selling beautiful vintage collectibles. As a token of appreciation, Sweet N Pretty has presented a mystery gift to them. Thank you very much for your support.


The next lucky follower will be follower no 601. So stay tuned with Sweet N Pretty. Thank you:)

Wednesday, December 7, 2011

Where's the lucky follower?

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty.

Alhamdulillah as of to date we still receive continuous support from our patrons, followers & visitors.


As of now Sweet N Pretty has 504 followers. As promised, follower no 501 will receive a surprise gift from us. We tried to reach the follower but to no avail. As a result we decided to reward the next follower but unfortunately we didn't get the response from follower no 502 - 504. 


To whom it may concern, should you read this entry, kindly email us at sweetnprettykiosk@gmail.com


Thank you:)

Wednesday, November 30, 2011

Sweet N Pretty will be away

Assalamualaikum & warmest greetings to everyone.

Please be informed that Sweet N Pretty will be closed from Thursday, 1 December 2011 until Sunday, 4 December 2011 and will resume operation on Monday, 5 December 2011.

We will respond to your email once we return.

Till then, stay tuned with Sweet N Pretty.

Thank you

Friday, November 25, 2011

Salam Maal Hijrah 1433H

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Salam sayang buat semua. Terima kasih kerana masih setia bersama Sweet N Pretty. Begitu pantas masa berlalu & tak lama lagi kita akan menyambut Tahun Baru Hijrah 1433. Rasanya masih banyak yang belum dicapai tapi waktu tak dapat diputar kembali:)

Kami ingin mengucapkan Selamat Menyambut 1 Muharram 1433. Hayatilah erti hijrah yang dilakukan oleh Nabi Muhammad saw. Moga kita juga dapat hijrahkan diri kita agar menjadi lebih bertakwa.

Seperti kebiasaan bolehlah kita tambah pahala dengan berpuasa sunat pada 1 Muharram. Di samping itu jangan lupa doa akhir & awal tahun ya. InsyaAllah di tahun baru Hijrah 1433 ini kita semua akan sentiasa diberkati Allah swt.

Friday, November 4, 2011

SALAM AIDILADHA


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Sweet N Pretty would like to take this opportunity to wish all the muslimin & muslimat all over the world Selamat Hari Raya Aidiladha.

Sweet N Pretty will be closed from

Saturday, 5 November 2011 until
Monday, 7 November 2011


Kindly place your order as usual & we will attend to it once we returned.

Till we meet again in the next entry=D
Thank you.

Friday, October 28, 2011

Projek Korban di Palestin 2011



Salam sayang buat semua. Moga kita semua berada di bawah payung lindungan Allah swt. InsyaAllah tak lama lagi kita akan menyambut Hari Raya Aidiladha. Di kesempatan ini kami ingin berkongsi dengan anda semua Promosi Qurban Aman Palestin 2011 anjuran Aman Palestin. Dana ini khas untuk mujahidin, isteri & anak2 syuhada, penghafal Al Quran serta fakir miskin. Bagi anda yang berkemampuan inilah peluang untuk menambah saham akhirat. Untuk maklumat lanjut sila layari laman sesawang www.amanpalestin.net

Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh butir, pada tiap-tiap butir ada seratus biji. Allah melipat gandakan (ganjaran) bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Maha Luas (karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui. (Al-baqarah : 261)

"Saya menyatakan bahawa penyaluran haiwan Qurban saat ini untuk masyarakat Gaza hukumnya wajib sewajib-wajibnya." - Syeikh Nasr Farid Wasil, mantan Mufti Besar Mesir

Monday, October 17, 2011

Aidiladha SALE

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty. Hoping that everyone is in the pink of health. There's another 3 weeks before the upcoming Aidiladha on the 6 November 2011.
In conjuction with the Eid & as a token of appreciation we are having SALE from 17 Oct 2011 - 4 Nov 2011. You will enjoy 10 % DISCOUNT ON ALL ITEMS except for CLOSED PRE-ORDER.


CARE TO BROWSE THRU & ENJOY SHOPPING AT SWEET N PRETTY.
 

THANK YOU....

Tuesday, September 27, 2011

V-KEN ULTIMATE ENERGY SOCKS

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty. Usually our updates are merely on fashion but today we're going extra mile. We'd like to share about magic socks which can do wonders:). This pair of socks is suitable for any age group. If you're going for pilgrimage V-ken is the best choice as you need to do a lot of activities. Proven to cure critical illnesses & best for all of you who are still healthy. PREVENTION IS BETTER THAN CURE:)







Benefits of V-Ken Ultimate Energy Socks

  1. 5 functions in 1: Nano-mineral Far Infrared Ray, Nano-Silvers, Tourmaline Negative Ions, Nano-Titanium Ions & Nano Gemanium Ions.
  2. Patented 3D knitting Patent No M262505
  3. Patented 3D knitting socks & body protector is only weaving being awarded by Taipei International Invention Show & Technomart Bronze Award in 2005 & 2010.
  4. Certified by Taiwan Textile Federation.
  5. 5 in 1 ULTIMATE ENERGY SOCKS is the only one certified on antibacterial & anti mildew by International Organization in Taiwan.
  6. Absorb odor & reduce moisture
  7. Prevent bacteria growth
  8. Activate cell, improve blood circulation, enhance metabolisme & reinforce leg strength.
  9. Strengthen & regulate body function - enhance immunity, dispel the fatigue, relieve soreness.
  10. Convenient washing with washing machine, hassle free
  11. Patented weave provides soft & comfortable conditions for your feet.
  12. The permanence of function.

A box of V-Ken Ultimate Energy Socks costs RM 341 consists of 2 pairs.
Loose purchase of 1 pair is RM180.
It's a worth buy as this socks last for approximately 7 years.
To be precise you spend only RM25 a year to maintain an optimum health.

THE CHOICE IS IN YOUR HANDS:)

One of the testimonial for V-Ken Ultimate Energy Socks

video

Thursday, September 15, 2011

NUFFNANG SURPRISE!!!!!!


Dear Nuffnanger,

Happy birthday from all of us at Nuffnang and the good people at TGV Cinemas!

As part of the TGV Birthday Surprise for Nuffnangers, you've been selected to receive FOUR (4) complimentary passes for any movie* at TGV Cinemas outlets nationwide, which we hope will make your birthday a special one indeed :)

Feel free to drop by and collect your passes from the Nuffnang office before 7 October 2011(Friday). Our office is open from 9am - 6pm on weekdays (with the exception of public holidays), and is located at;

12B-5 & 12B-6, Heritage House,
33 Jalan Yap Ah Shak,
50300 Kuala Lumpur.

You are allowed to appoint a representative to collect the passes on your behalf should you not be able to collect the passes yourself. Do make sure to provide your representative with the email address that you used to register with Nuffnang though, as we will need it as verification of identification upon collection of the passes.

Once again, happy birthday and we hope you enjoy yourselves with the complimentary passes! Don't forget to give TGV Cinemas a little shoutout for being so awesome if you decide to blog about this birthday surprise ;)

*Terms and conditions apply.

Cheers,
Anne Cheah
Community Executive
Nuffnang Sdn. Bhd.

Nuffnang - Asia Pacific's First Blog Advertising Community

Assalamualaikum & salam sayang buat semua. Teruja tak dgn entri kali ni? Kalau anda tak teruja kami memang teruja. Ini merupakan hadiah yang pertama kami terima dari Encik Nuffnang sejak berblogging sepanjang satu setengah tahun. Walaupun Encik Nuffnang selalu mengadakan program2 serta peraduan tapi kami tak berkesempatan untuk sertai. Terima kasih banyak2 utk Encik Nuffnang & TGV Cinemas, amp; tahun depan hadiahkan lagi ye:)

Juga sebagai sokongan untuk kerja amal yang sedang dijalankan oleh pihak Nuffnang, saya turut mewar2kan program untuk penambahbaikan rumah anak yatim di Shah Alam iaitu Rumah Aman. Bagi mereka yang ingin membuat sumbangan atau mempromosikan program sila klik link di bawah. Moga usaha kita yang kecil ini diberkati Allah swt. Sesungguhnya sebaik2 manusia adalah yg boleh memberi manfaat kepada orang lain. 
http://www.nuffnang.com.my/blog/2011/08/26/tlc-promise-me-rumah-aman.

Thursday, August 25, 2011

Minal Aidil Wal Faidzin


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Assalamualaikum buat semua. Ramadhan sudah semakin tiba ke penghujungnya & tak lama lagi Syawal akan menjelma. Harapan agar ibadah kita sepanjang bulan ini diterimaNya & Ramadhan kali ini bukan yang terakhir buat kita.

Alhamdulillah semua proses penghantaran kepada para pelanggan telah selesai. Kami mengambil kesempatan ini, menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf atas segala salah & silap sepanjang berurusniga di sini, juga buat para bloggers & followers yang sering bertegur sapa di shout box. Juga jutaan terima kasih atas sokongan padu yang diberikan sehingga Sweet N Pretty masih teguh di sini. Kami akan berHari Raya di Muar, Johor & kemudian di Ipoh, Perak. Pada mereka yg berada di sekitar kawasan tersebut jemput singgah ke rumah ye.

Sweet N Pretty akan bercuti bermula dari 27 Ogos 2011 hingga 4 September 2011.
Pesanan boleh dibuat sperti biasa & kami akan respon sekembalinya dari bercuti.

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin. Kepada yang memandu untuk pulang ke kampung, berhati-hati di jalan raya, biar lambat asal selamat:) Jumpa lagi dalam posting yang akan datang

Monday, August 22, 2011

401st Follower

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty.

Alhamdulillah, as of todate we continue receiving support from our patrons, followers & visitors. Especially during this holy month of Ramadhan, sale is overwhelming. Hereby, we're pleased to inform that our lucky follower 401 is Sanniwati binti Sinring. As a token of appreciation, Sweet N Pretty has presented a mystery gift to her. Kindly visit her at http://kutenungcollection.blogspot.com


The next lucky follower will be follower no 501. So stay tuned with Sweet n Pretty. Thank you:)

Thursday, August 18, 2011

Mana mak?

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty. Today's it's the 18th day of Ramadhan & soon Syawal is approaching. Hoping that everyone has done their best during this holy month. Here, I'd like to share an article forwarded by a friend in Yahoogroup. It's a very touching story for all of us to sit & ponder. Enjoy reading:)



Jam 6.30 petang.
Mak  berdiri di depan pintu. Wajah Mak kelihatan resah. Mak tunggu adik bungsu balik dari sekolah agama.
Ayah baru balik dari sawah.
Ayah tanya Mak, “Along mana?’
Mak jawab, “ Ada di dapur tolong siapkan makan.”
Ayah tanya Mak lagi,” Angah mana?”
Mak jawab, “Angah mandi, baru balik main bola.”
Ayah tanya Mak, “Ateh mana?”
Mak jawab, “Ateh, Kak Cik tengok tv dengan Alang di dalam?”
Ayah tanya lagi, “Adik dah balik?”
Mak jawab, “Belum. Patutnya dah balik. Basikal adik rosak kot. Kejap lagi kalau tak balik juga jom kita pergi cari Adik.”
Mak jawab soalan ayah penuh yakin. Tiap-tiap hari ayah tanya soalan yang sama. Mak jawab penuh perhatian. Mak ambil berat di mana anak-anak Mak dan bagaimana keadaan anak-anak Mak setiap masa dan setiap ketika.


Dua puluh tahun kemudian
Jam 6.30 petang
Ayah balik ke rumah. Baju ayah basah. Hujan turun sejak tengahari.
Ayah tanya Along, “Mana Mak?”
Along sedang membelek-belek baju barunya.  Along jawab, “Tak tahu.”
Ayah tanya Angah, “Mana Mak?”
Angah  menonton tv.  Angah jawab, “Mana Angah tahu.”
Ayah tanya Ateh, “Mana Mak?”

Ayah menunggu lama jawapan dari Ateh  yang  asyik membaca majalah.

Ayah tanya Ateh lagi, "Mana Mak?"

Ateh  menjawab, “Entah.”

Ateh terus membaca majalah tanpa menoleh kepada Ayah.
Ayah tanya Alang, “Mana Mak?”
Alang tidak jawab. Alang hanya mengoncang bahu tanda tidak tahu.

Ayah tidak mahu tanya Kak Cik dan Adik yang sedang melayan facebook. Ayah tahu yang Ayah tidak akan dapat jawapan yang ayah mahu.

Tidak ada siapa tahu di mana Mak. Tidak ada siapa merasa ingin tahu di mana Mak. Mata dan hati anak-anak Mak tidak pada Mak. Hanya mata dan hati Ayah yang mencari-cari di mana Mak.
Tidak ada anak-anak Mak yang tahu setiap kali ayah bertanya, "Mana Mak?"
Tiba-tiba adik bungsu bersuara, “Mak ni dah senja-senja pun merayap lagi. Tak reti nak balik!!”
Tersentap hati Ayah mendengar  kata-kata Adik.

Dulu anak-anak Mak akan berlari mendakap Mak apabila balik dari sekolah. Mereka akan tanya "Mana Mak?" apabila Mak tidak menunggu mereka di depan pintu.

Mereka akan tanya, "Mana Mak." Apabila dapat nombor 1 atau kaki melecet main bola di padang sekolah.  Mak  resah apabila anak-anak Mak lambat balik. Mak  mahu tahu di mana semua anak-anaknya berada setiap waktu dan setiap ketika.

Sekarang anak-anak sudah besar. Sudah lama anak-anak Mak tidak bertanya 'Mana Mak?"

Semakin anak-anak  Mak besar, soalan "Mana Mak?" semakin hilang dari bibir anak-anak Mak .
Ayah berdiri di depan pintu menunggu Mak. Ayah resah menunggu Mak kerana sudah senja sebegini Mak masih belum balik. Ayah risau kerana sejak akhir-akhir ini Mak selalu mengadu sakit lutut.

Dari jauh kelihatan sosok Mak berjalan  memakai payung yang sudah uzur. Besi-besi payung tercacak keluar dari kainnya. Hujan masih belum berhenti. Mak menjinjit dua bungkusan plastik. Sudah kebiasaan  bagi Mak, Mak akan bawa sesuatu untuk anak-anak Mak apabila pulang dari berjalan.

Sampai di halaman rumah Mak berhenti di depan deretan kereta anak-anak Mak. Mak buangkan daun-daun yang mengotori kereta anak-anak Mak. Mak usap bahagian depan kereta Ateh perlahan-lahan. Mak rasakan seperti mengusap kepala Ateh waktu Ateh kecil. Mak senyum. Kedua bibir Mak diketap repat. Senyum tertahan, hanya Ayah yang faham. Sekarang Mak tidak dapat lagi merasa mengusap kepala anak-anak seperti masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka sudah besar. Mak takut anak Mak akan menepis tangan Mak kalau Mak  lakukannya.

Lima buah kereta milik anak-anak Mak berdiri megah. Kereta Ateh paling gah. Mak tidak tahu pun apa kehebatan kereta Ateh itu. Mak cuma suka warnanya. Kereta warna merah bata, warna kesukaan Mak. Mak belum merasa naik kereta anak Mak yang ini.
Baju mak basah kena hujan. Ayah tutupkan payung mak. Mak bagi salam. Salam Mak tidak berjawab. Terketar-ketar lutut Mak melangkah anak tangga. Ayah pimpin Mak masuk ke rumah. Lutut Mak sakit lagi.

Mak letakkan  bungkusan di atas meja. Sebungkus rebung dan sebungkus  kueh koci pemberian Mak Uda untuk anak-anak Mak. Mak Uda tahu anak-anak Mak suka makan kueh koci dan Mak malu untuk meminta untuk bawa balik. Namun raut wajah Mak sudah cukup membuat Mak Uda faham.

Semasa menerima bungkusan kueh koci dari Mak Uda tadi, Mak  sempat berkata kepada Mak Uda, "Wah berebutlah budak-budak tu nanti nampak kueh koci kamu ni."

Sekurang-kurangnya itulah bayangan Mak. Mak bayangkan anak-anak Mak sedang gembira menikmati kueh koci sebagimana masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka berebut dan Mak jadi hakim pembuat keputusan muktamat. Sering kali Mak akan beri bahagian Mak supaya anak-anak Mak puas makan. Bayangan itu sering singgah di kepala Mak.

Ayah suruh Mak tukar baju yang basah itu. Mak akur.

Selepas Mak tukar baju, Ayah iring Mak ke dapur.  Mak ajak anak-anak Mak makan kueh koci. Tidak seorang pun yang menoleh kepada Mak. Mata dan hati anak-anak Mak sudah bukan pada Mak lagi.

Mak hanya tunduk, akur dengan keadaan.

Ayah tahu Mak sudah tidak boleh mengharapkan anak-anak melompat-lompat gembira  dan berlari mendakapnya seperti dulu.

Ayah temankan Mak makan. Mak menyuap nasi perlahan-lahan, masih mengharapkan anak-anak Mak akan makan bersama. Setiap hari Mak berharap begitu. Hanya Ayah yang duduk bersama Mak di meja makan  setiap malam.
Ayah tahu Mak penat sebab berjalan jauh. Siang tadi Mak pergi ke rumah Mak Uda di kampung seberang untuk mencari rebung. Mak hendak  masak rebung masak lemak cili api dengan ikan masin kesukaan anak-anak Mak.
Ayah tanya Mak kenapa Mak tidak telepon suruh anak-anak jemput. Mak jawab, "Saya dah suruh Uda telepon budak-budak ni tadi. Tapi Uda kata semua tak  berangkat."

Mak  minta Mak Uda telepon anak-anak yang Mak tidak boleh berjalan  balik sebab hujan. Lutut Mak akan sakit kalau sejuk. Ada sedikit harapan di hati Mak agar salah seorang anak Mak akan menjemput Mak dengan kereta.  Mak teringin kalau Ateh yang datang menjemput Mak dengan kereta barunya. Tidak ada siapa yang datang jemput Mak.

Mak tahu anak-anak mak tidak sedar telepon berbunyi. Mak  ingat kata-kata ayah, “Kita tak usah susahkan anak-anak. Selagi kita mampu kita buat saja sendiri apa-apa pun.  Mereka ada kehidupan masing-masing. Tak payah sedih-sedih. Maafkan sajalah anak-anak kita. Tak apalah kalau tak merasa  menaiki kereta mereka sekarang. Nanti kalau kita mati kita masih ada peluang merasa anak-anak   mengangkat kita kat bahu mereka.”
Mak faham buah hati Mak semua sudah besar. Along dan Angah sudah beristeri. Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik masing-masing sudah punya buah hati sendiri yang sudah mengambil tempat Mak di hati anak-anak Mak.

Pada suapan terakhir, setitik air mata Mak jatuh ke pinggan.

Kueh koci masih belum diusik oleh anak-anak Mak.

Beberapa tahun kemudian
Mak Uda tanya  Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik, “Mana mak?”.
Hanya Adik yang jawab, “Mak dah tak ada.”
Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik tidak sempat melihat Mak waktu Mak sakit.

Kini Mak sudah berada di sisi Tuhannya bukan di sisi anak-anak Mak lagi.

Dalam isakan tangis, Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik menerpa kubur Mak.  Hanya batu nisan yang berdiri terpacak. Batu nisan Mak tidak boleh bersuara. Batu nisan tidak ada tangan macam tangan Mak yang selalu memeluk erat anak-anaknya apabila anak-anak datang menerpa  Mak semasa anak-anak Mak kecil dulu.
Mak pergi semasa Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik berada jauh di bandar. Kata Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik mereka tidak dengar handphone berbunyi semasa ayah telepon untuk beritahu mak sakit tenat.

Mak faham, mata dan telinga anak-anak Mak adalah untuk orang lain bukan untuk Mak.
Hati anak-anak Mak bukan milik Mak lagi. Hanya hati Mak yang tidak pernah diberikan kepada sesiapa, hanya untuk anak-anak Mak..
Mak tidak sempat merasa diangkat di atas bahu anak-anak Mak. Hanya bahu ayah yang sempat mengangkat jenazah Mak dalam hujan renyai.
Ayah sedih sebab tiada lagi suara Mak yang akan menjawab soalan Ayah,
"Mana Along?" , "Mana Angah?", "Mana Ateh?", "Mana Alang?", "Mana Kak Cik?" atau "Mana Adik?".  Hanya Mak saja yang rajin menjawab soalan ayah itu dan jawapan Mak memang tidak pernah silap. Mak sentiasa yakin dengan jawapannya sebab mak ambil tahu di mana anak-anaknya berada pada setiap waktu dan setiap ketika. Anak-anak Mak sentiasa di hati Mak tetapi hati anak-anak Mak ada orang lain yang mengisinya.
Ayah sedih. Di tepi kubur Mak, Ayah bermonolog sendiri, "Mulai hari ini  tidak perlu bertanya lagi kepada Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik , "Mana mak?" "

Kereta merah Ateh bergerak perlahan membawa Ayah pulang. Along, Angah, Alang dan Adik mengikut dari belakang. Hati ayah hancur teringat hajat Mak untuk naik kereta merah Ateh tidak kesampaian. Ayah terbayang kata-kata Mak malam itu, "Cantiknya kereta Ateh, kan Bang? Besok-besok Ateh bawalah kita jalan-jalan kat Kuala Lumpur tu. Saya akan buat kueh koci buat bekal."

"Ayah, ayah....bangun." Suara Ateh memanggil ayah. Ayah pengsan sewaktu turun dari kereta Ateh..

Terketar-ketar ayah bersuara, "Mana Mak?"  

Ayah  tidak mampu berhenti menanya soalan itu. Sudah 10 tahun Mak pergi namun soalan "Mana Mak?"  masih sering keluar dari mulut Ayah sehingga ke akhir usia.

Sebuah cerita pendek buat tatapan anak-anak yang kadang-kadang lupa perasaan ibu. Kata orang hidup seorang ibu waktu muda dilambung resah, apabila tua dilambung rasa
. Kata Rasulullah saw. ibu 3 kali lebih utama dari ayah. Bayangkanlah berapa kali ibu lebih utama dari isteri, pekerjaan dan anak-anak sebenarnya. Solat sunat pun Allah suruh berhenti apabila ibu memanggil. Berapa kerapkah kita membiarkan deringan telepon panggilan dari ibu tanpa berjawab?



Sunday, July 31, 2011

Menyambut Tetamu Agung

photo credit to mr google: Masjid Ubudiah, Kuala Kangsar

Salam sayang dari Sweet N Pretty buat semua. Syukur alhamdulillah esok kita semua akan bertemu dengan tetamu agung, bulan Ramadhan yang mulia. Bagaimana agaknya persiapan kita semua untuk menyambut tetamu yang sungguh istimewa ini yg hanya bersua setahun sekali?
Kami dari Sweet N Pretty ingin mengucapkan Selamat Mengerjakan Ibadah Berpuasa serta mohon ampun & maaf sekiranya berlaku kekhilafan sepanjang berurusniaga di sini. Moga kita semua dapat penuhi bulan ini dgn amalan-amalan yg sebaik-baiknya, bertarawih, tadarus, iktiqaf & qiamulail kerana tahun ini mungkin Ramadhan terakhir buat kita. Marhaban Ya Ramadhan Al Mubarak, moga amalan kita diterima Allah swt.

Malam ni jom kita bertarawih beramai-ramai:)

Friday, July 15, 2011

CLEARANCE SALE - Sweet N Pretty muslimah tshirt

Assalamualaikum & warmest greeting from Sweet N Pretty. How's everyone doing? Hoping that everyone is in the best of health. We are having CLEARANCE SALE for these lovely muslimah t-shirt. Grab one today.



Code : Q08
Available colour : Pink (XL) & Purple (XL)
Price : RM58
NOW RM45






Code : Q18
Available colour : Purple (XL)
Price : RM58
NOW RM45





Tuesday, July 12, 2011

Executive Designer Handbags from UK - CLEARANCE SALE

Assalamulaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty. We are offering clearance sale for the Executive Designer Handbags from UK mainly under the brand name Fiorelli, Modalu London & David Jones. These are authentic items & only 3 items left in stock.

It's now open for Pre-Order. The goods will arrive Malaysia approximately before Hari Raya. A 50% deposit is required upon order & the balance is to be paid after the arrival of goods. So hurry, make your choice now as it's worth buying.





Brand : Fiorelli
Code : HB01
Price : RM 580 incl shipping
RM400 INCL SHIPPING



HB01 sideview




HB01 compartment





Code : HB04
Price : RM 470 incl shipping
RM350 INCL SHIPPING



Brand : Modalu London (Leather)
Code : HB05
Price : RM 850 incl shipping
RM680 INCL SHIPPING




HB05 rear view






Saturday, July 2, 2011

Charity Bazaar @ CHOW


Assalamualaikum & warmest greeting from Sweet N Pretty. Syukur alhamdulillah Sweet N Pretty is given the opportunity to participate in the Charity Bazaar @ CHOW to be held at The Weld, Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur on Saturday, 2 July 2011 from 10:00am to 5:00pm. Those staying within the Klang Valley area are most welcome to support this event. The funds raised will be channelled to the Palestinians children & family in the refugee camps in Lebanon.
Tickets are still on sale for RM20.00 at:

· CHOW at Level 4 The Weld, Jalan Raja Chulan, KL

· CHOW at CapSquare, Jalan Munshi Abdullah, KL

· Chawan at Bangsar, KL

· Chawan at Citta Mall, Ara Damansara (opening on 25th June 2011)

Kindly share this with your friends.
So mark your calendar & meet us there:)

Monday, June 20, 2011

Pemenang untuk Sweet N Pretty 1st Anniversary Giveaway

Assalamualaikum & selamat sejahtera buat semua. Moga kita semua sentiasa di bawah payung lindungan Allah swt. Maaf kerana mengambil sedikit masa untuk mengumumkan pemenang-pemenang yang bertuah untuk Sweet N Pretty 1st Anniversary Giveaway. Terima kasih banyak-banyak kepada semua yang sudi menyertai GA ini & juga yang memberi sokongan dari belakang:). Dengan 1st GA ini kami mendapat lebih ramai kenalan blogger yang secara tidak langsung turut mempromosi blog Sweet N Pretty. Juga komen-komen yang membina untuk mempertingkatkan kualiti blog Sweet N Pretty. InsyaAllah akan kami adptasikan dalam masa terdekat ini. Kalau boleh kami nak beri hadiah pada semua peserta tapi apakan daya cuma 3 peserta yang bertuah sahaja akan menerima hadiah yang disediakan untuk GA kali ni. Setelah disemak & ditapis oleh barisan juri, kami telah sebulat suara memilih 3 pemenang....

Tempat pertama jeng...jeng..jeng...
Anin
http://seindahbayu.blogspot.com

Tempat kedua
Tiefazatie
http://tiefazatie.blogspot.com

Tempat ketiga
Joel Leslie
http://joelwithcontestsandgiveaways.blogspot.com

Tahniah kepada ketiga-tiga peserta, Anin, Tiefazatie & Joel Leslie:) Kepada peserta-peserta yang lain, mungkin ada rezeki nanti.
Kepada para pemenang tolong emelkan alamat & no telefon untuk penghantaran hadiah ya.
InsyaAllah jika berpeluang kami akan menganjurkan lagi GA dengan hadiah yang lebih menarik:) 

Terima kasih sekali lagi. Jumpa lagi dalam entri yang akan datang.

Tuesday, June 14, 2011

Senarai akhir peserta-peserta 1st Anniversary GA

Assalamualaikum & selamat sejahtera. Alhamdulillah Sweet N Pretty kembali beroperasi seperti biasa selepas bercuti seketika. Tempoh penyertaan untuk Sweet N Pretty 1st Anniversary GA telah pun berakhir pada 10 Jun 2011 yang lepas. Jutaan terima kasih kami ucapkan pada semua sahabat-sahabat blogger yang menyertai GA & memberi komen-komen membina untuk penambahbaikan blog Sweet N Pretty. Di sini kami senaraikan kesemua peserta sehingga tarikh 10 Jun 2011. Kalau ada nama yang tercicir, tinggalkan komen ya. InsyaAllah kami akan umumkan pemenang-pemenang yang bertuah dalam masa terdekat ini:)

1.http://lindarahim-ummyaisy.blogspot.com
2.http://emysk8tergurl.blogspot.com
3.http://farzly.blogspot.com
4.http://sewing-n-such.blogspot.com
5.http://khalidahkuaci.blogspot.com
6.http://fadzillah-kamarudin.blogspot.com
7.http://cempakakuningku.blogspot.com
8.http://deqlis-contest.blogspot.com
9.http://annurgiveaway.blogspot.com
10.http://pinkummi.blogspot.com
11.http://queenroszaliza.blogspot.com
12.http://mamiuyuncontest.blogspot.com
13.http://luvnabilndamia.blogspot.com
14.http://nanakimie.blogspot.com
15.http://mummymairacontestga.blogspot.com
16.http://ilurvegaandcontest.blogspot.com
17.http://seindahbayu.blogspot.com
18.http://cikedispedas.blogspot.com
19.http://bintanghatygiveaway.blogspot.com
20.http://contestngiveaway.blogspot.com
21.http://join-giveaway.blogspot.com
22.http://gift4blogger.blogspot.com
23.http://kontestaje.blogspot.com
24.http://sayangkuzie.blogspot.com
25.http://suka-sukacontest.blogspot.com
26.http://mamaaerishtwo.blogspot.com
27.http://aienlovegacontest.blogspot.com
28.http://diariummi-contest.blogspot.com
29.http://alvas-87-contest.blogspot.com
30.http://azatiesayang-contest.blogspot.com
31.http://crazyabtcontests.blogspot.com
32.http://mamaishazah.blogspot.com
33.http://ita-contest.blogspot.com
34.http://syeedasaniey.blogspot.com
35.http://asyikbercontest.blogspot.com
36.http://lisaafhacontest.blogspot.com 
37.http://joelwithcontestsandgiveaways.blogspot.com
38.http://my-khalish.blogspot.com
39.http://tiefazatie.blogspot.com
40.http://jieha89.blogspot.com
41.http://amiraliyanacaribelog.blogspot.com
42.http://cmashiema.blogspot.com
43.http://nonasani.blogspot.com
44.http://tentangboolan.blogspot.com
45.http://neaflerida.blogspot.com 
46.http://intanberliangacontest.blogspot.com
47.http://comeldancomot.blogspot.com
48.http://thecolourfulisland.blogspot.com
49.http://girlynicknack-twins.blogspot.com
50.http://sajakata.blogspot.com
Tunggu entri yang seterusnya ya.....

Friday, June 10, 2011

Sweet N Pretty 1st Anniversary GIVEAWAY

THIS IS A STICKY POST. KINDLY SCROLL DOWN FOR NEW ENTRY

Assalamualaikum & selamat sejahtera buat semua pelanggan setia, follower & pengunjung Sweet N Pretty. Dah lama tak bersiaran di sini. Rasanya ramai yang sedemikian bila kena bahagikan masa antara kerja, keluarga & part time biz.

Syukur alhamdulillah, buat julung kalinya, Sweet N Pretty mengadakan GIVEAWAY sempena ulangtahun pertama blog Sweet N Pretty. Ianya sebagai tanda penghargaan untuk anda semua yg tidak jemu2 terus menyokong kami. Sebenarnya ulangtahun blog ni dah lepas, 19 April 2011 hari tu tapi disebabkan kekangan waktu terpaksa ditunda ke hari ni.



Photobucket


Kami menjemput anda semua untuk menyertai & memeriahkan GIVEAWAY ni. Syarat-syaratnya lebih kurang je mcm giveaway kat blog lain.


1.Kena jadi follower blog http://sweetnprettykiosk.blogspot.com
2.Linkkan blog ni ke blog anda
3.Buat satu entry utk GA ni atau letak di sidebar
4.Tinggalkan link anda dalam comment sebagai bukti penyertaan.
5.Berikan komen atau cadangan yang bernas untuk blog ini melalui emel sweetnprettykiosk@gmail.com


Senang je kan syarat-syaratnya. Ok anda semua mesti nak tau apa la yang Sweet N Pretty nak hadiahkan lepas dah cukup syaratkan. Hadiah-hadiah untuk pemenang bertuah seperti kat foto ni ya, menarik kan =D Jadi, jangan lepaskan peluang...jom join ramai-ramai. Oh ye, tarikh tutup GA ni 10 Jun 2011.

Hadiah tempat pertama
Jubah moden yang anggun




Hadiah tempat kedua
Crochet kitchen towel



Hadiah tempat ketiga
Sang semut yang comel - wire bending
Kepala & ekor si comel diperbuat daripada buah berangan



Terima kasih atas penyertaan anda semua. Kami akan update senarai peserta dari masa ke semasa.

Jumpa lagi di entry seterusnya.

Wednesday, June 8, 2011

Sweet N Pretty will be away

Assalamualaikum & warmest greetings to everyone.

Please be informed that Sweet N Pretty will be closed from Thursday, 9 June 2011 until Sunday, 12 June 2011 and will resume operation on Monday, 13 June 2011.

InsyaAllah we'll finalized the entry for Sweet N Pretty 1st Anniversary Giveaway by next week.

We will respond to your email once we return.

Till then, stay tuned with Sweet N Pretty.

Thank you

Tuesday, June 7, 2011

Senarai peserta-peserta 1st Anniversary GA (updated 7 Jun 2011)

Assalamualaikum & selamat sejahtera. Di sini kami sertakan senarai terkini peserta-peserta giveaway pertama Sweet N Pretty. Terima kasih banyak-banyak atas sokongan anda semua. Tinggal 3 hari lagi sebelum tarikh tutup...jom cepat2 join:)

1.http://lindarahim-ummyaisy.blogspot.com
2.http://emysk8tergurl.blogspot.com
3.http://farzly.blogspot.com
4.http://sewing-n-such.blogspot.com
5.http://khalidahkuaci.blogspot.com
6.http://fadzillah-kamarudin.blogspot.com
7.http://cempakakuningku.blogspot.com
8.http://deqlis-contest.blogspot.com
9.http://annurgiveaway.blogspot.com
10.http://pinkummi.blogspot.com
11.http://queenroszaliza.blogspot.com
12.http://mamiuyuncontest.blogspot.com
13.http://luvnabilndamia.blogspot.com
14.http://nanakimie.blogspot.com
15.http://mummymairacontestga.blogspot.com
16.http://ilurvegaandcontest.blogspot.com
17.http://seindahbayu.blogspot.com
18.http://cikedispedas.blogspot.com
19.http://bintanghatygiveaway.blogspot.com
20.http://contestngiveaway.blogspot.com
21.http://join-giveaway.blogspot.com
22.http://gift4blogger.blogspot.com
23.http://kontestaje.blogspot.com
24.http://sayangkuzie.blogspot.com
25.http://suka-sukacontest.blogspot.com
26.http://mamaaerishtwo.blogspot.com
27.http://aienlovegacontest.blogspot.com
28.http://diariummi-contest.blogspot.com
29.http://alvas-87-contest.blogspot.com
30.http://azatiesayang-contest.blogspot.com
31.http://crazyabtcontests.blogspot.com
32.http://mamaishazah.blogspot.com
33.http://ita-contest.blogspot.com
34.http://syeedasaniey.blogspot.com
35.http://asyikbercontest.blogspot.com
36.http://lisaafhacontest.blogspot.com37.http://joelwithcontestsandgiveaways.blogspot.com
38.http://my-khalish.blogspot.com
39.http://tiefazatie.blogspot.com
40.http://jieha89.blogspot.com
41.http://amiraliyanacaribelog.blogspot.com
42.http://cmashiema.blogspot.com
43.http://nonasani.blogspot.com
44.http://tentangboolan.blogspot.com
45.http://neaflerida.blogspot.com
Jika ada nama-nama peserta yang tertinggal sila tinggalkan komen ya.

Tuesday, May 31, 2011

Senarai peserta-peserta 1st Anniversary GA

Assalamualaikum & selamat sejahtera. Alhamdulillah di sini kami senaraikan blog peserta-peserta yang telah sudi memeriahkan Giveaway kami yang pertama. Terima kasih banyak-banyak atas sokongan anda semua. Penyertaan masih dibuka sehingga 10 Jun 2011 jadi jangan lepaskan peluang anda=D

1.http://lindarahim-ummyaisy.blogspot.com
2.http://emysk8tergurl.blogspot.com
3.http://farzly.blogspot.com
4.http://sewing-n-such.blogspot.com
5.http://khalidahkuaci.blogspot.com
6.http://fadzillah-kamarudin.blogspot.com
7.http://cempakakuningku.blogspot.com
8.http://deqlis-contest.blogspot.com
9.http://annurgiveaway.blogspot.com
10.http://pinkummi.blogspot.com
11.http://queenroszaliza.blogspot.com
12.http://mamiuyuncontest.blogspot.com
13.http://luvnabilndamia.blogspot.com
14.http://nanakimie.blogspot.com
15.http://mummymairacontestga.blogspot.com
16.http://ilurvegaandcontest.blogspot.com
17.http://seindahbayu.blogspot.com
18.http://cikedispedas.blogspot.com
19.http://bintanghatygiveaway.blogspot.com
20.http://contestngiveaway.blogspot.com
21.http://join-giveaway.blogspot.com
22.http://gift4blogger.blogspot.com
23.http://kontestaje.blogspot.com
24.http://sayangkuzie.blogspot.com
25.http://suka-sukacontest.blogspot.com
26.http://mamaaerishtwo.blogspot.com
27.http://aienlovegacontest.blogspot.com
28.http://diariummi-contest.blogspot.com
29.http://alvas-87-contest.blogspot.com
30.http://azatiesayang-contest.blogspot.com
31.http://crazyabtcontests.blogspot.com

Jika ada nama-nama peserta yang tertinggal sila tinggalkan komen ya.

Monday, May 30, 2011

Lucky follower 301

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty.


Alhamdulillah, after a year in the business we continue receiving support from our patrons, followers & visitors. Hereby, we're pleased to inform that our lucky follower 301 is Fauzana Ismail aka Nana. As a token of appreciation, Sweet N Pretty has presented a mystery gift to her. Kindly visit her at  NANA & CONTEST


The next lucky follower will be follower no 401. So stay tuned with Sweet n Pretty. Thank you:)

Friday, May 6, 2011

Happy Mother's Day

To all the moms out there....


glitter-graphics.com

Thursday, February 24, 2011

Sweet N Pretty Jubah

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty. Alhamdulillah for the opportunity given to update this blog whilst there are people in other part of the world  especially in Arab & north African are experiencing great turmoil.

Anyway, are you searching for a great jubah for casual wear or function? How about getting one of these beautiful jubah? Made of spandex rayon, it is very comfortable & drapes beautifully on you. So hesitate no more or you'll regret for not grabbing one. Till then enjoy shopping & thank you for your time:).





Code : A36 (black & grey)
Size : XL
Price : RM120





Thursday, February 17, 2011

Sweet N Pretty Abaya

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty. Hoping that everyone is in the pink of health. To all abaya lovers, we're offering a simple yet elegant abaya. Made of hi quality & comfortable soft double hicon material for the outer layer and hero for the inner layer. Silver floral embroideries on the sleeve & each side of abaya. Suitable for all occasion & with this beautiful outfit you'll surely turn heads =D



Code : E46
Size : L, XL
Price : RM170

Tuesday, January 18, 2011

Lucky follower 201

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty.

We're pleased to inform that our lucky follower 201 is Puan Kamsiah bte Sukimi. As a token of appreciation, Sweet N Pretty has presented a mystery gift to her. Kindly visit her at My.SKS.COM a blog shop selling women's attire & accessories.

So the next lucky follower will be follower no 301. So stay tuned with Sweet n Pretty. To all our patrons, followers, silent readers zillion of thanks for your kind support.





Friday, January 14, 2011

Sweet N Pretty at Amcorp Mall Flea Market

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty. Hoping that everyone is in the pink of health. I believe some of you have started preparing for the forthcoming Chinese New Year. We have great selection of kids apparels for your little prince & princess for this special festival.

We are pleased to inform that Sweet N Pretty will be at Amcorp Mall Flea Market on the following dates:


15 Jan 2011 from 10am - 6pm
16 Jan 2011 from 10am - 6pm


If you wish to see our products physically, do drop by at our booth. See you there. Thank you very much for your support:)

Tuesday, January 11, 2011

Petua mudah untuk minda & tubuh yang sihat

Salam sayang buat semua. Moga kita semua berada di bawah payung lindungan Allah swt. Hari ni nak kongsi tips untuk kita kurus, kekalkan berat badan yang ideal serta sihat mental & fizikal.
Ada petua yg mmg dh terbukti....


  • Amalkan mengaji dengan tajwid yg betul, dapat melancar pernafasan dan seterusnya jika rajin solat2 sunat yg mana kita akan selalu bersujud, perut akan slim dan anggota yg lain jua turut sihat. 
  • Ubat paling mujarab Allah dah sebut dlm Quran ada 2, madu lebah (lebah pun ada pelbagai spesis) & habbatus sauda.
  • Akhir sekali apa pun yg kita buat dlm hidup termasuklah makan ke, bekerja ke, shopping ke, meniaga ke....apa2 jelah dlm hidup ni, biarlah seimbang dan berpada2, jgn melampaui batas (golongan yg melampaui batas kan ada juga disebut dalam Al-Quran).   
Cuba ya jangan tak cuba...insyaAllah berkesan. 
Terima kasih & jumpa lagi

Friday, January 7, 2011

Meet Sweet N Pretty at Amcorp Mall

Assalamualaikum & warmest greetings from Sweet N Pretty.  It was quite hectic a week ago, arranging 'back to school' for our three princesses & a prince.  Alhamdulillah everything went on smoothly:) 

Today is the 7th day of the year 2011. Hoping everyone had a very good start for this new year. Wishing for a year filled with happiness & prosperity. We would like to extend our warmest appreciation for the consistent & continuous support for Sweet N Pretty =D


We are pleased to inform that Sweet N Pretty will be at Amcorp Mall Flea Market on the following dates:


8 Jan 2011 from 10am - 6pm
9 Jan 2011 from 10am - 6pm


See you there. Thank you very much for your support:)